Etiket arşivi beslenme

Depresyon ve Beslenme

Depresyon artık çağımızın önemli rahatsızlıklarından birisi olarak tıbbi literatürde ciddi bir yer edindi kendisine. Hayatta karşılaştığımız zorluklar, yaşadığımız travmalar bazen kötü dönemler geçirmemize sebep olur. Gerek içsel olarak gereken motivasyonu ve gücü kendimizde bulamadığımızda gerekse çevreden yeterli ve uygun desteği bulamadığımzda çeşitli ruhsal rahatsızlıklar geçirebiliriz. Bu rahatsızlıkların başında şüphesiz ki Depresyon gelir.

Depresyon yaşayan bireyler için en umut verici olan şey, bu rahatsızlığın tedavi edilebilir bir rahatsızlık olduğunu bilmeleridir. Kişiye uygun tedavi yöntemi ve müdahalelerle kısa zamanda iyileşebilen depresyon hastalarının bu dönemde dikkat etmesi gereken hususlardan birisi de beslenmeleridir. Depresyon belirtileri arasında yer alan iştah kaybı veya aşırı iştahlılık, kişinin beslenme düzenini de olumsuz yönde etkilemektedir. Bu durum da hastalarda kilo kaybına veya aşırı kilo almaya neden olabilmektedir.

Depresyon rahatsızlığı ile beraber ruhsal durumumuzun önemli belirleyicilerinden olan hormonlarda da çeşitli değişimler yaşanmaktadır. Bununla bereber çeşitli vitamin ve mineral dengelerimizde de değişimler meydana gelmektedir. Bu sebeple Depresyon hastalarının beslenme konusunda da profesyonel destek almaları önem taşımaktadır.

Kendimizi daha mutlu ve daha zinde hissetmemizi sağlamada etkili olan hormonların salgılanması yönünde beslenme ile ilgili adımlar atılması, vücudun bu dönemde daha fazla ihtiyaç duyduğu vitaminler konusunda besin desteği alınması depresyonun tedavisine yardımcı olmaktadır. Bu sebeple dengeli ve yeterli beslenme konusunda Psikolog desteğine ek olarak diyetisten desteği alınması da faydalı olacaktır.