Etiket arşivi OKB

OKB (Takıntı Hastalığı) Tedavisi

OKB Tedavisi

Obsesif-Kompulsif Bozukluk (OKB), bireyin günün büyük bölümünde zihnine isteği dışında yerleşen ve rahatsızlık uyandıran düşünce saplantıları ile başlayıp devam eden bazen bu düşüncelerin olumsuz etkisini azaltmak amacı ile gerçekleştirilen çeşitli davranış örüntüleri ile devam eden bir rahatsızlıktır. Obsesif-Kompulsif Bozukluk (OKB), etkin tedavileri olan, doğru şekilde müdahale edildiğinde rahatsızlığın derecesinde hızlı olumlu gelişmeler gözlenebilen bir rahatsızlıktır. Obsesif-Kompulsif Bozukluk (OKB) tedavisinde kullanılan iki etkili tedavi türü vardır. Bu iki tedavi türünün etinlikleri bir çok bilimsel araştırma ile ortaya konmuştur. Devamını oku

OKB (Takıntı-Zorlantı Hastalığı) Çeşitleri

Obsesif - Kompulsif Bozukluk

Obsesif – Kompulsif Bozukluk

Obsesif-Kompulsif Bozukluk (OKB), kişiden kişiye farklı özellikler gösterebilen bir ruhsal rahatsızlıktır. Düşünce takıntılarının, davranış tekrarlarının ne olduğu her OKB (Takıntı) rahatsızlığı yaşayan kişide farklı olabilir. Bu farklılıklara göre OKB (Takıntı), farklı alt tiplere ayrılarak kategorize edilmiştir. Bu alt tiplerin belirlenmesinin sebebi OKB (Takıntı) rahatsızlığı olan kişiyi daha iyi değerlendirebilmek ve tedaviyi kolaylaştırabilmektir. Bir hastada birden fazla OKB (Takıntı) alttipine ait belirtiler görülebileceği gibi yıllar içinde belirtiler değişiklik gösterebilir. Devamını oku

Obsesif Kompulsif Bozukluk (OKB) Çeşitleri

OKB - Takıntılar

OKB – Takıntılar

Obsesif Kompulsif Bozukluk Nedir?

Obsesif Kompulsif Bozukluk Takıntılar

Obsesif Kompulsif Bozukluk
Takıntılar

Yapılan araştırmalar göstermiştir ki, herkesin zihninde zaman zaman istemediği, onaylamadığı, kendisine rahatsızlık verebilecek bir takım düşünce, hayal veya istekler canlanabilir. Bu durum normal karşılanır ve zihnimizin hiç durmadan çalışan bir yapı olmasından kaynaklanmaktadır. Zihnimiz sürekli olarak, düşünme, hayal etme gibi daha bir çok işlev görmektedir ve çoğu zaman bu işleyiş bizim kontrolümüz dışında seyretmektedir. Dolayısıyla zaman zaman aklımıza istemediğimiz, onaylamadığımız, kabul edemeyeceğimiz düşünce, hayal, imge, istek vs.lerin gelmesi normal karşılanan bir durumdur. Devamını oku