Panik Atak Belirtileri

Panik Atak Belirtileri

Panik Atak

Panik atak, panik bozukluk yaşayan kişilerde aniden ortaya çıkan şiddetli, kaygı veya korku nöbetidir. Panik atak, panik bozukluğa bağlı olarak kişinin etrafında olup bitenlerden veya bulunduğu ortamdan bağımsız olarak yaşanabileceği gibi diğer kaygı bozukluklarına bağlı olarak belli durum ve olaylarda da yaşanabilir. Peki panik atakta görülen belirtiler nelerdir?

Panik Atakta Sıklıkla görülen belirtiler:

Panik atak‘ın belirtilerinin iki boyutu vardır.

Birinci boyutu Panik Atak‘ın psikolojik boyutta üzerimizde oluşturduğu belirtilerdir. Psikolojik boyuttaki belirtilerin en baskını şüphesiz ki Kaygıdır. Farklı şiddetlerde yaşanan kaygı, her atakta mutlaka hissedilir. Kaygıya ek olarak, kontrolü kaybetme korkusu, ölüm korkusu yaşanabilir. Bu belirtilerle birlikte panik ataka sebep olan olay veya durumdan kaçamama korkusu da hissedilebilir. Panik atak yaşayan kişi delirme, aklını yitirme gibi bir korku duyabilir, gerçekdışılık duygusuna kapılabilir.

Psikolojik boyutta hissedilen belirtilerle beraber bedensel boyutta da belirtiler yaşanır. Bedensel belirtileri şu şekilde listeleyebiliriz;

• Terleme
  • Göğüste ağrı-sıkışma
  • Kas gerilimi
  • Titreme
  • Vücutta sarsıntı hissi
  • Nefes darlığı/boğulma
  • Başağrıları
  • Kalp atımlarında hızlanma
  • Çarpıntı
  • Ayaklarda ve/veya ellerde uyuşma, karıncalanma
  • Düşecekmiş ya da bayılacakmış gibi olma
  • Sersemlik
  • Bulantı
  • Karın ağrısı;
  • Baş dönmesi
  • Sıcak/soğuk basması
  • Görme Bulanıklığı

Bedensel ve psikolojik olarak bu belirtilerle ortaya çıkan panik atak, tedavisi mümkün olan bir ruhsal bozukluktur. Panik atak yaşıyor iseniz en kısa zamanda İstanbul Psikolog‘a başvurabilirsiniz.

Panik atak, Panik bozukluk, Kadıköy Psikolog, Fatih Psikolog, Başakşehir Psikolog, İstanbul Psikolog

Yazar hakkında

admin administrator